Dag 1 - Los Angeles - Check Check Double Check

7 juli 2018 - Verenigde Staten, Verenigde Staten

Om 5:00 loopt de wekker af in huize karper. We vertrekken iets na 6 uur richting Schiphol. Daar aangekomen worden we de volle ‘3 uur vantevoren aanwezig zijn’ bezig gehouden met in Efteling-rijen lopen en diverse checks. Check check dubbel check, alles voor de safety. Nico behoort tot de gelukkige steekproef die nog een extra security check krijgt bij de gate. Wat een feest. We hebben niet eens tijd voor een kopje koffie. Om 10:20 vertrekken we richting USA. Onderweg veel hapjes en drankjes, dus het geen-koffie leed is snel vergeten. Iets na 8 uur NL tijd landen we voor een overstap op Dallas. Een groot vliegveld, we verplaatsen naar de gate met de metro. Na het ophalen en weer inleveren van onze koffers doen we het hele controlecircus nog eens dunnetjes. Paspoorten zelf scannen, vingerafdrukken, foto’s maken. Dat wordt nog eens dunnetjes over gedaan door de de officier achter de balie. We dachten dat we een duimpje kregen omdat we zo goed meewerkten, maar dat bleek het commando ‘ en nu een vingerafdruk van je duim’ te zijn. En net toen we dachten dat we alles gehad hadden, mochten we weer door de scan-poortjes en handbagagecheck. Nu hebben we wel tijd voor wat eten en drinken, dus we eten wat cola, onze eerste burger en frietjes. Het is inmiddels half twaalf Nederlandse tijd, maar hier is het pas half vijf. De vlucht naar Los Angeles duurt 3 uur. We gaan nog wat verder terug in de tijd. Uiteindelijk zijn we om 17:30 in LA. Das toch knap met 3 uur vliegen. Werkte het met m’n leeftijd ook maar zo makkelijk.

Bij aankomst in het hotel een kleine tegenvaller.... we hebben maar 1 bed. En dat na 20 uur reizen. Weliswaar king size, maar niet groot genoeg voor ons vieren. Het hele hotel is volgeboekt, dus er valt niet veel aan te doen. We zijn ook te moe om nog een ander hotel te zoeken, dus Sjoerd slaapt tussen ons in (toen hij 3 was wilde hij niet anders, dus hij is t gewend” en Guusje op een geïmproviseerd bedje. Inmiddels is het 6:00 in Nederland, tijd om te gaan dutten.

Welterusten!

1. Toos Vermeeren:
    8 juli 2018
    Leuk te horen, hoe het allemaal is verlopen. Ook leuk Sjoerd tussen jullie in.
    Dan gaat vandaag het groot avontuur beginnen .
    veel plezier