Dag 13 Universal studio’s - Sensatie all over the place

19 juli 2018 - Universal Studios Hollywood, Verenigde Staten

Vandaag kiddo’s dag.... we gaan naar Universal studio’s in Hollywood. We doen het eens heel anders, niet met de Uber, maar met de Lyft. Ik kreeg van de campingbaas een kortingscode dus heb 5 $ korting op de Lyft-taxi. Nico krijgt onderweg een klein college Amerikaanse politiek. Trump is een toffe kerel, Obama heeft de boel laten versloffen en CNN bedrijft geen journalism maar sensationalism. Dat we het maar even weten.......

Om 9 uur zijn we in Universal. Eerst gaan we naar Harry Potter-dorp, daar schijnt het snel druk te worden, dus die kunnen we maar vast gehad hebben. Wat een belevenis, een combinatie van 3D-simulator en droomvlucht. Gedurende de dag hebben we nog een paar van dit soort attracties, een rit door de studio’s van Universal en de show van Waterworld, die we 20 jaar geleden ook zagen. Er is ook een Simpsons dorp en een Minions-wijk. En bij elk thema passende restaurants en shops, we kijken onze ogen uit. Later op de dag doen we nog 2 keer de Harry potter’s Forbidden Journey, dit is voor ons de topper van het park, en het blijft leuk.

Opvallend hoe veel Aziatische mensen hier rond lopen. Volgens Sjoerd erg zonde van het entreegeld, zij zien maar de helft ;-)

We benutten de volledige openingstijd van het park, om 22 uur laten we ons weer ophalen door de Lyft. Hoe decadent. Gelukkig zit deze chauffeur minder op z’n praatstoel, we zijn nogal moe en hebben genoeg Trump-propaganda gehoord.

Terug op onze stek pakken we vast wat in, douchen en dan gaan we lekker dutten.

Morgen is het USA sprookje weer voorbij, we leveren de camper in en vliegen terug naar Nederland. We kijken terug op een drukke vakantie, maar bovenal een vakantie met veel indrukwekkende en bijzondere steden en natuurgebieden.

1. Claudia Molendijk:
    21 juli 2018
    Gave reis hebben jullie gemaakt!
    Goeie reis naar huis!