Dag 8 Bryce Canyon - We ‘ll meet again

14 juli 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Nu snappen we waarom het zo heet is in Las Vegas, ons straatje op de camping heet Kalahari!

Voordat we vertrekken naar Bryce Canyon doen we eerst boodschappen bij de Target. Dit is het warenhuis waar Guusje het al een week over heeft, ze kent het van YouTube. Ze verkopen er echt van alles, gelukkig ook voedsel, want daar komen we voor. We moeten onze drankvoorraad nodig aanvullen. In een week warm Californië hebben we er

• 8 liter cola
  • 2 liter Coronabier
  • 4 liter Budweiserbier
  • 4 liter ice tea

doorheen gejaagd.

We kopen ook nog 2 campingstoelen. Ik denk met handwarmers, maar dat blijkt om je glas in te zetten. Voor het bier moeten we de legitimatie laten zien. Altijd leuk als mensen je onder 21 schatten.

Wanneer we de winkel uit lopen met weer een volle kar boodschappen, zien we dat er ook scootmobielwinkelwagentjes zijn. Jammer dat we dat niet eerder wisten, vooral voor Sjoerd die toch nog even een rondje doet.

We rijden snel las Vegas uit en kijken nog 1 keer naar de bijzondere hotels en casino’s. We zien een billboard meet Tiësto er op, hij speelt dit weekend hier. Hebben we toch nog een bekende gezien....

We rijden weer door de woestijn, die steeds roder kleurt. Soms zien we ergens een stukje groen in het landschap, dan is er altijd een riviertje of meertje in de buurt. We zien ook een riviertje dat door oranje rotsen stroomt, het water is ook echt oranje. En het wordt steeds mooier. Als OBR (on board reporter) heb ik het best druk met fotograferen, bloggen en filmen. En steeds als ik denk ‘zo hé dit is mooi’, dan wordt het na de bocht nóg mooier.

We reizen achtereenvolgens door Nevada, Arizona en Utah en krijgen weer een uur minder tijdverschil. Zo schiet de dag wel erg op. We zien onderweg nog wat herten en om een uur of 4 zijn we op camping van Bryce Inn. We melden ons bij de camphost en bij Wim en Sonja, zij staan op dezelfde camping. Ze reizen ongeveer het zelfde rondje door USA, ter ere van hun 25 jarig huwelijk. Het is net gaan regenen als we de camping op rijden. We hebben van buuf Natasja begrepen dat dat normaal is, het is hier regentijd, meestal einde van de middag een bui en de volgende ochtend weer mooi weer.

We borrelen gezellig samen met de vanderpoeletjes onder de luifel. Als het droog is gaan we met de shuttlebus naar Bryce Point om naar de canyon te kijken. Voor het eerst gaan de lange broeken aan. Wat een moois hier zeg, oranje-rode-roze rotspilaren gevormd door erosie. Hier worden ze hoodoos genoemd. We lopen bovenlangs de canyon, the rim, naar het volgende viewpoint, Inspiration Point en genieten van de mooie uitzichten en het natuurschoon. Terug op de camping eten we spaghetti, er is in Utah een kampvuur en kolenbbq-verbod vanwege de droogte. Na de afwas is het inmiddels donker. We lopen naar de camper van de poeletjes, maar die hebben net de dag afgesloten. Als ze horen dat we ijsjes bij hebben, mogen we toch even binnenkomen ;-). We eten gezellig een ijsje op het randje van Maartens bed en gaan dan terug naar onze eigen camper.

Wat is het hier een potje mooi zeg.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade