Dag 5 Yosemite - Yosemite falls, but when?

11 juli 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

S’ochtends drinken we koffie en ontbijten we op ons terras op de camping. We hebben een eigen campingtafel, vuurplaats met bbq en een hok om de etenswaren in te doen zodat de beren niet bij het eten kunnen. De mountain lion is hier ook gesignaleerd. Ook daarvoor hebben we een hele instructie, verzorgd door Sjoerd Vonk. We zien beide beesten niet, gelukkig maar. Wel zien we herten, eekhoorntjes en bijzondere gekleurde vogels.
Hoewel wij de camping met veel moeite al in februari hebben geboekt, hebben we onze buren van 1, 2, 4 en 85 nog niet gezien. Zonde hoor, super mooie campeerplekken die gewoon leeg staan.
We vertrekken vroeg naar Yosemite Valley. We moeten hiervoor nog 20 mijl rijden. We hebben ontzettend mooie uitzichten onderweg, we waarschuwen de kinderen regelmatig dat ze even moeten opkijken van de I-pad ☺️. We vinden na wat zoeken een parkeerplek bij Yosemite lodge en lopen de Yosemite Lower falls trail. Erg mooi, met uitzicht op de hele waterval die vanaf 740 meter omlaag stort. Dit is de hoogste waterval ter wereld. We klimmen een stukje over de rotsblokken door het water. Erg mooi, maar ook erg warm. We lunchen bij een pizzahut met pub waar de WK-wedstrijd Engeland-Kroatië wordt vertoond. Sjoerd kijkt de laatste spannende minuten mee terwijl wij buiten eten bestellen en uitrusten,  ‘S middags lopen we naar het Mirror Lake, onderweg gaan de dames pootje baden in de rivier. Ook dit lake is weer erg mooi. De mirror zien we niet, want het is zomer en dus laag water.
Hoewel veel Amerikanen ons onderweg waarschuwden voor de drukte in Yosemite, hebben we daar absoluut geen last van. Het is druk, maar ook erg groot en supermooi. De vallei van de Merced rivier omgeven door enorm hoge granieten rotsen en met watervallen.
We gaan op tijd terug naar de camper en rijden terug naar onze camping. Sjoerd leeft zich uit met bbq-en en wij eten, drinken, kijken hoe hoe druk onze achterbuurman, de broer van crocodile Dundee met afritsbroek en zakmes, het heeft met kamperen en hoe onze zojuist gearriveerde buren de tent op gaan zetten. Wie glimlacht niet die de mens beziet......
Naschrift: ken je die mop al van die buren die de tent gingen opzetten? Nou.....die sliepen in de auto. Rare snuiters die Amerikanen.

1. Marleen:
    13 juli 2018
    Benieuwd naar jullie volgende dag

Xxx
    Ook voor Sjoerd