Dag 3 San Francisco - Change of Plans

9 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ook vandaag zijn we weer vroeg wakker. Terwijl de kids nog wat luilakken lopen we een rondje langs de boulevard van Pismo Beach en door t dorp weer terug. Het is een badplaats, vooral bekend van de pismo-mossel. wij laten de mossels aan ons voorbij gaan en ontbijten bij de camper. Gewoon Kelloggs en een boterham. Na het ontbijt vertrekken we richting San Francisco. Weer een mooie tocht door goudgele bergen en wijnplantages. Onderweg doen we nog wat boodschappen en vullen we onze campeer-uitzet aan met aardappelschilmesjes en een bbq. Het is heel warm. Op de akkers langs de weg zijn veel groepen mensen aan het werk op het land. Ongelooflijk, in lange broek, lange mouwen, capuchon of hoed.
Om half 4 zijn we op de camping ten noorden van San Francisco. Erg aardige mensen achter de balie, met heel veel tips voor SF. We gaan met de veerpont naar SF, pier 1. Een erg mooie tocht, we hebben een mooi uitzicht op de Golden Gate bridge, de Oakland Bay Bridge waar we 20 jaar geleden over heen reden en Alcatraz. We zien iets zwarts boven het water uitkomen (zeeleeuw) en Nico spot pelikanen.
Op de ferry zitten veel supporters van SF Giants. Er blijkt een major league wedstrijd te zijn, tegen Chicago Cubs. Een behulpzame medepassagier weet ons te vertellen dat er nog kaarten zijn voor 6$ en waar we die kunnen bestellen. De heren worden steeds enthousiaster. We besluiten China Town een dagje uit te stellen en naar de wedstrijd te gaan. We lopen door het financial district naar het AT&T stadium. Echt weer een belevenis. Wat een mooi stadion aan de baai. Bij gelijkspel 1-1 na de 9e inning verlaten we het stadion. Later zien we op internet dat Giants in de 11e inning nog een punt heeft gemaakt.
De laatste vaart van de veerpont is al geweest, dus we gaan met de bus terug. Over de Golden Gate bridge, hoe cool is dat. De buschauffeur vertelt en vraagt honderduit. Hij vindt alles very interesting, de drinkwaterkwaliteit in Nederland, het recyclen van muurverf, de Deltawerken, de sporten van de kinderen, de klimaatproblematiek, de zwervers, het drugsgebruik in Amerika (en Nederland natuurlijk). Een bijzondere man, de kinderen mogen gratis meerijden en hij laat ook diverse andere passagiers zonder betalen meegaan. Wat een verschil in vriendelijkheid tussen de mensen hier en in Los Angeles.

1. Claudia Molendijk:
    10 juli 2018
    Wow, weer mooie avonturen. Geniet ervan!
  2. Linda:
    10 juli 2018
    Klinkt goed allemaal, geniet er van!
  3. Rick:
    10 juli 2018
    Leuk om te lezen allemaal 👍
  4. Sonja en Wim:
    11 juli 2018
    Hoi Nico, Angelique, Sjoerd en Guusje, eindelijk weer internet dus we hebben jullie leuke verslag nu kunnen lezen. Tot straks in Bryce!