Dag 2, Pismo Beach - Tegenstellingen

8 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We slapen heerlijk in ons kingsize bed, en Guusje op haar prinsessentroon. Om een uur of 2 zijn we allemaal klaarwakker, daarna vallen we weer in slaap en worden nog een paar keer wakker. Uiteindelijk zijn we om 5:30 echt wakker, de mannen gaan naar raceMax kijken en de meisjes gaan douchen. Max valt uit en om 8:00 gaan we een broodje eten bij de Subway aan de overkant van de straat. Daarna even bellen met de camperverhuurder om na te gaan hoe laat we opgepikt worden. Helaas, het busje is net bij ons hotel vertrokken, en onze camper is klaar voor vertrek. Op z’n vroegst om 13:00 zullen we worden opgehaald. We hadden niet op zo’n vroege transfer gerekend en besluiten toch met een Uber taxi zelf naar de verhuur te gaan. Wat worden we toch hip, onze eerste Uber rit. Na het vertonen van een film, invullen van de formulieren, veel wachten en een instructie van een hele slome dame met hele gele tanden gaat ons camperavontuur beginnen. Tijdens de instructie vonden we het wel erg warm in de camper. Maar ach buiten lijkt t net of de föhn aan staat dus t zal wel ff nodig hebben voor de airco goed koelt. Blijkt de kachel ook op vol aan te staan, niet lekker bij een buitentemp van een graad of 35-40. De dame met de gele tanden kreeg de kachel niet uit, Sjoerd gelukkig wel.

Onzo eerste stop is bij de supermarkt voor boodschappen. We laden twee karren vol. We doen net of we met de Pur Sang op vakantie gaan. Nadat alles in de koelkast en kastjes is gepropt, wordt Chauffeur Nico meteen in het diepe gegooid, het valt niet mee de oprit naar de highway te vinden, dus we belanden midden in LA en Hollywood. We zien onderweg veel zwervers of vluchtelingen die in allerlei tentjes en onder dekzeiltjes op straat wonen. Erg indrukwekkend en een groot contrast met de rijkdom in Hollywood.

Eenmaal op de highway 101 gaat t een stuk sneller. We rijden door een zeer afwisselend landschap, heuvels Toscane-style, oceaan-uitzichten, palmbomen, bloeiende oleanders en rotstuintjes. Onderweg zien we ook nog een flinke bermbrand. Niet gek met deze temperatuur en droogte.

Om ca 18:30 zijn we in Pismo Beach. We pakken alle koffers uit, dekken de bedden op en Nico regelt het technische deel van het campergebeuren - je bent technisch directeur of niet hè - water, kabel, stroom, afvoer, we zijn van alle gemakken voorzien. En wifi natuurlijk 😜

De mannen zorgen samen voor het eten. Na een paar keer fastfood zijn we wel toe aan een normaal maaltje. Erpel meej bonen meej kip, vergezeld van een Budweiser. Het is nu 21:05 en al pikkedonker, we zullen het vanavond ook niet erg laat maken.

1. Marleen:
    9 juli 2018
    En da maktte allemaal mee op unne dag! Leuk om jullie zo te volgen! Geniet saampjes!
  2. Natasja:
    9 juli 2018
    Wat leuk om jullie avonturen te volgen. Op naar San Francisco!
  3. Marleen:
    Leuk om mee te levzen
  4. Claudia Molendijk:
    9 juli 2018
    Heel veel plezier in de USA. Foto's en verhalen zijn al leuk om te zien en te lezen.