Dag 7 Las Vegas - Crazy town

13 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we vroeg vanaf de camping. De temperatuur is lekker, maar nog steeds bewolkt. Net voorbij Big Pine is onze route afgesloten, door floods. Dat is wel heel vervelend, dat kost ons heel veel extra mijlen. En nu komen we niet langs het stadje Bonnie Claire, waarvan wij vermoeden dat het naar Nederlands trots vernoemd is. Tenzij we stiekem toch door Death Valley gaan. We zien op de kaart een weg die Death Valley van west naar oost doorkruist, zodat we niet heel lang door de Valley rijden. We besluiten dit toch maar te doen, terwijl de camperverhuurjuffrouw met de gele tanden het nog zo verboden heeft. We zien nog wat campers, ook van El Monte.  Dat stelt ons gerust, en wij vertellen niets door. What happens in Death Valley stays in Death Valley......
Het heeft de afgelopen dag of dagen flink geregend, op diverse plekken ligt modder op de weg,  zelfs later in Death Valley zien we een paar plassen in de berm.
We rijden door de rotstuintjes van de Mojave Dessert met yucca’s en yoshua trees, erg mooi. Death Valley is echt een dorre boel en mega heet. Eerst over de bergen, met airco uit, en super mooie uitzichten, daarna door het dal met de zand duinen. Vervolgens weer bergje op. Als we het park uitrijden hebben we weer hetzelfde landschap van rotstuintjes. Dit blijft zo tot in Las Vegas. We verlaten California en rijden Nevada in. De rit duurt erg lang, ik los Nico een uurtje af met rijden. Cool hoor, in zo’n grote wagen. En wat een schitterende uitzichten, lange rechte wegen in een rotsenlandschap. Onderweg zien we ook nog 2 gevangenissen. Ook dat zal geen pretje zijn, gevangen zitten in de woestijn.
Om een uur of 4 zijn we in las Vegas, we kunnen door de wirwar van snelwegen moeilijk de camping bereiken. Daar aangekomen bestellen we snel een Uber-taxi en gaan op verkenning. Wat is het hier heet zeg. We zijn in no time helemaal nat van het zweet. We lopen over de las vegas boulevard, de Strip, het lijkt net de Efteling. We kijken onze ogen uit. Misten we in sprookjesbos Yosemite de Efteling paddenstoelen met muziek nog, hier  klinkt muziek langs de weg en wandelpaden uit de boxen. We bekijken de fonteinshow bij Bellagio en lopen door dit hotel /casino waarin alle dure merken shops hebben. Louis Vuton, Hermes, Chanel, Valentino het is er allemaal. Ook zien we the Venezian waar de Venetiaanse gondels door het hotel varen.
In de hotels en winkel staat de airco hoog. Steeds al je naar buiten gaat lijkt het of je een sauna in stapt. We lopen ook nog door Circus Circus, het casino waarnaast we 20 jaar gelden op de camping stonden. Hier is echt niets veranderd. Wat een vergane glorie. Zelfs de serveersters in het casino zijn hetzelfde gebleven, oudere dames met steunkousen. Heel wat anders dan wat we in de nieuwere casino’s zagen.
We kopen een las vegas shirtje voor Guusje, mooie overhemden voor Sjoerd en een echt las vegas-bridge t-shirt voor oma Toos.
In het donker lopen we terug, wat een sensationele gekte hier. We wachten even bij Treasure Island op de show van 22:00 uur. Om 22:10 horen we van de bewaker dat deze show al 5 jaar niet meer vertoond wordt.
We verlaten Crazy Town weer met de Uber. Op de camping zetten we de airco in de camper op max, douchen even en dromen dan over de volgende dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marleen:
    15 juli 2018
    Wat een belevenis en wat schrijf je toch leuk Angelique. Je kunt zo met een column in het AD!
  2. Toos Vermeeren:
    15 juli 2018
    Heb je ook al vogeltjes gespot?
  3. Angelique van buurvrouw Toos:
    Dank je marleen ☺️
  4. Angelique van buurvrouw Toos:
    Vogeltjes:
    In las Vegas alleen rare vogels. In Yosemite een soort blauwe gaai met een kuifje, das de steller’s jay en een supergoed gecamoufleerd boomkruipertje. Ook een paar spechten horen roffelen, heel lang zoals de kleine bonte. En nog een zwarte vogel met oranje vlekken op de vleugels. Geen idee hoe ie heet. En een kraai, maar een hele grote. This is Amerika 😜, alles groBer.
    De foto’s hiervan staan op de camera. In mijn blog staan alleen foto’s van de iPhone.
    En onderweg veel roofvogels......
  5. Marleen:
    16 juli 2018
    Jullie zien erg af daar... ik nodig mijzelf graag uit voor de biefstuk met sannes asperges